FOLLOW US ON SOCIAL

Posted On

21
Вересень
2022

Сім із 50 найпопулярніших онлайн-медіа порушують закон про державну мову – мовний омбудсмен

Київ. 21 вересня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Секретаріат уповноваженого із захисту державної мови здійснив моніторинг роботи 50 найпопулярніших онлайн-медіа щодо дотримання вимог мовного законодавства, семеро з них порушують закон.

"За результатами моніторингу встановлено, що сім онлайн-медіа порушують закон: два ("Багнет" та "Голос.ЮА") надають інформацію виключно недержавною мовою, п’ять – не забезпечують завантаження україномовної версії інтернет-представництва за замовчуванням ("РБК-Україна"", "Політека", "Хвиля", "Вести", "Ракурс")", – повідомила пресслужба мовного омбудсмена.

Зазначається, що 43 (86%) обстежених онлайн-медіа дотримуються вимог ч. 6 ст. 27 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", з них шість онлайн-медіа подають інформацію на сторінці виключно українською мовою ("Суспільне", "Захід.нет", "Радіо Свобода", "Новинарня", "Коментарі", "Подробиці").

Також під час моніторингу встановлено, що за обсягом та змістом версія сторінки державною мовою переважно містить однакову або більшу кількість інформації порівняно з версіями іншими мовами.

"Українськомовна та російськомовна версії переважно збігаються за інформаційним наповненням. Англомовні версії інтернет-представництв онлайн-медіа зазвичай мають меншу кількість розділів, інформаційних повідомлень, а також частоту оновлення контенту", – йдеться у повідомленні.

Окрім української мови, провідні онлайн-медіа подають інформацію здебільшого російською мовою, третьою за популярністю є англійська мова, а Українське національне інформаційне агентство "Укрінформ" також послуговується іспанською, німецькою, французькою, польською та японською мовами.

Моніторинг здійснювався шляхом аналізу інформації, розміщеної на сторінках інтернет-представництв 50 провідних онлайн-медіа за рівнем відвідуваності (згідно з даними Інституту масової інформації, станом на кінець липня – початок серпня 2022 року): ТСН, "Українська правда", "Новое время" , "Цензор", "РБК-Україна", "Канал 24, "Ліга", "Еспресо", "Гордон", "Фокус", "Кореспондент", УНІАН, "Обозреватель", "Головком", "Газета.ЮА ", "Апостроф", "Суспільне", "Захід.нет", "Українські новини", "Укрінформ", "Дело.ЮА", "Радіо Свобода", "Телеграф", "Новинарня", "Громадське", УНН, "Політека", "Лівий берег", "Слово і Діло", "Знай", "Дзеркало тижня", "Хвиля", "Коментарі", "Інтерфакс-Україна", "КП в Україні", "Новини.Live", "Вести", "Букви", "Бабель", сайт газети "Факти", "Багнет", "Економічні новини", "Українська служба BBC", "Антикор", ICTV, "Подробиці", "Ракурс", "Прямий", "Голос.ЮА" та "5 канал".

Зазначається, що за підсумками моніторингу Уповноважений із захисту державної мови почав реагувати в межах визначених законом повноважень.